Centrul de Proiecte
Timișoara
Cultură
• Program general

Tineret în acțiune

Consultare publică

Program de finanțare nerambursabilă pentru proiecte destinate tinerilor, din sume alocate de la bugetul local al Municipiului Timișoara.

Programul Tineret în acțiune urmărește creșterea gradului de implicare a tinerilor din toate categoriile sociale în activități creative și în viața culturală a orașului.


Rezultate

Feedback

Contribuie la îmbunătățirea oportunităților de finanțare!


Completează formularul
Cine poate aplica

Finanțarea se adresează persoanelor juridice de drept privat, fără scop patrimonial:

  • fie structuri neguvernamentale de și pentru tineret, definite conform Capitolului al III-lea din Legea tinerilor nr. 350/2006, cu modificările și completările ulterioare,
  • fie asociații ori fundații constituite conform Ordonanței nr. 26/2000, cu modificările și completările ulterioare, care prin raportul de activitate pot proba că au desfășurat activități adresate tinerilor și care au cel puțin două treimi din membrii echipei de implementare a proiectului tineri cu vârsta cuprinsă între 14 și 35 de ani.

Atenție! Unitățile de învățământ subordonate Consiliului Local al Municipiului Timișoara nu pot fi aplicanți, ci doar parteneri.

Pentru a putea beneficia de finanțare, un proiect va îndeplini, cumulativ, următoarele cerințe: 

  • Activitățile specifice (se derulează în Municipiul Timișoara;
  • Răspunde la minimum 4 din cele 5 obiective ale programului de finanțare;
  • Implică minimum un partener în cazul proiectelor mici și minimum doi parteneri în cazul celor mari, iar solicitantul sau cel puțin un partener este activ în plan local (își desfășoară activitatea în Municipiul Timișoara);
  • Pentru structurile care se încadrează la punctul 3.1.1 (vezi Capitolul 3. Cine poate aplica de mai sus): include minimum un partener local;
  • Pentru organizațiile care se încadrează la punctul 3.1.2 (vezi Capitolul 3. Cine poate aplica de mai sus): include minimum un partener local din rândul structurilor neguvernamentale de și pentru tineret, definite în Capitolul al III-lea din Legea tinerilor nr. 350/2006;
  • Propune cel puțin o activitate cu public în cadrul evenimentului Ziua Timișoarei (RO) | Timișoara City Celebration (EN).

Buget și caracteristici

Buget total: 1.000.000 lei


Buget total estimat: 1.000.000 lei, din care:

  • Buget alocat proiectelor mici: 300.000 lei.
  • Buget alocat proiectelor mari: 500.000 lei.
  • Fond de contestații: 200.000 lei.

Plafoane pe categorii de proiecte (valoare maximă a finanțării nerambursabile care poate fi solicitată): 

  • Proiect mic: max. 50.000 lei.
  • Proiect mare: max. 100.000 lei.

Tranșele finanțării nerambursabile: 

  • Tranșa 1: max. 80 %.
  • Tranșa 2: max. 20 %.

Beneficiarul va identifica și atrage surse complementare de finanțare în procent de min. 5% din valoarea totală a bugetului proiectului în cazul proiectelor mici, respectiv min. 10% în cazul celor mari. 

Sursele complementare de finanțare pentru proiect nu pot proveni dintr-un alt proiect finanțat prin contract de finanțare nerambursabilă cu Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara.

Cumulativ, un solicitant/beneficiar:

  • poate depune o singură cerere de finanțare în cadrul acestui program de finanțare;
  • poate contracta maximum trei finanțări nerambursabile în cadrul programelor de finanțare derulate de Centrul de Proiecte în anul 2025, pentru proiecte culturale diferite, cu condiția ca respectivele proiecte să aibă scop, obiective și durată clar/evident diferite, enunțate distinct și fără echivoc;
  • nu poate avea în derulare, pe aceeași perioadă, mai mult de un acord-cadru de finanțare multianuală încheiat cu Centrul de Proiecte.

Calendar
21 de zile calendaristice

Înscrierea proiectelor culturale.


3-5 zile lucrătoare

Etapa 1: Verificarea îndeplinirii condițiilor de participare la selecție și a conformității administrative.


1 zi lucrătoare

Publicarea rezultatelor etapei 1.


3 zile lucrătoare

Primirea și înregistrarea contestațiilor privind etapa 1.


1 zi lucrătoare

Soluționarea contestațiilor privind etapa 1.


1 zi lucrătoare

Publicarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 1.


14 zile calendaristice

Etapa 2: Evaluarea și selecția proiectelor înscrise.


1 zi lucrătoare

Publicarea rezultatelor etapei 2.


începând cu următoarea zi lucrătoare după publicarea rezultatelor etapei 2

Trimiterea documentelor necesare contractării pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor etapei 2.

Semnarea contractelor de finanțare pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor etapei 2.

Atenție: Cheltuielile pentru care se solicită finanțare se pot efectua între data semnării contractului de finanțare nerambursabilă și data finalizării ultimei activități specifice.


3 zile lucrătoare

Primirea și înregistrarea contestațiilor privind etapa 2.


7 zile calendaristice

Soluționarea contestațiilor privind etapa 2.


1 zi lucrătoare

Publicarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2.


începând cu următoarea zi lucrătoare după publicarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2

Trimiterea documentelor necesare contractării pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2.

Semnarea contractelor de finanțare pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2.

Atenție: Cheltuielile pentru care se solicită finanțare se pot efectua între data semnării contractului de finanțare nerambursabilă și data finalizării ultimei activități specifice.


14 zile înainte de data limită pentru depunerea decontului final

Data limită pentru depunerea notificărilor de modificare a bugetului.


1 zi lucrătoare

Data limită pentru depunerea decontului final.


Comisia de evaluare

Evaluarea și selecția aplicațiilor se realizează de către comisii de selecție formate din reprezentanți ai autorității finanțatoare cu experiență și/sau responsabilități privind sectorul cultural local și din specialiști cu o experiență de cel puțin 3 ani sau, după caz, cel puțin 2 ani în managementul și/sau evaluarea proiectelor culturale, în domeniile pentru care se organizează sesiunea de selecție.

Componența comisiei de evaluare va fi publicată după evaluarea tuturor proiectelor și închiderea programului de finanțare.


Ai nevoie de îndrumare?

Sună la +40787.287.100 și programează o întâlnire sau scrie-i lui Ștefan:


Ștefan Mihai Iancu
Coordonare programe de finanțare
stefan.iancu@centruldeproiecte.ro
Este utilă această pagină?