Centrul de Proiecte
Timișoara
Cultură
• Program general

Timișoara – Obiectiv Cinema

Deschis
Termen limită: 7 mai, 16:00

Acest program de finanțare pune la dispoziția operatorilor culturali locali sau naționali din domeniul cinematografic resurse financiare și infrastructură modernă - cinematografele redeschise Victoria, Timiș și Studio - pentru organizarea de ediții locale ale festivalurilor de film consacrate sau a altor inițiative din domeniul cinematografic, inclusiv cele de educație cinematografică sau profesionalizare a sectorului. 

Se urmărește astfel diversificarea ofertei cinematografelor cu programe originale care să contribuie la dezvoltarea unei comunități locale de cinefili tot mai numeroase și incluzive și la creșterea vizibilității Timișoarei ca destinație pentru cinefili.


Rezultate

Căutăm evaluatori

Candidează și tu pentru a evalua proiectele înscrise la programele noastre de finanțare nerambursabilă, din bugetul local al Municipiului Timișoara


Află mai multe
Cine poate aplica

Programul de finanțare se adresează persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale/familiale, societăților comerciale sau persoanelor juridice de drept privat ori public, cu excepția persoanelor juridice de drept public aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timișoara. Pentru totalitatea condițiilor de eligibilitate vă rugăm să parcurgeți Capitolul 4. Eligibilitate din Ghidul solicitantului.

Totodată, pentru a putea beneficia de finanțare, proiectul va răspunde cerințelor generale și specifice din Anexa 1 - Anunțul de lansare al programului de finanțare.


Buget și caracteristici

Buget total: 1.000.000 lei, din care:

  • Buget alocat proiectelor mici: 200.000 lei
  • Buget alocat proiectelor medii: 300.000 lei
  • Buget alocat proiectelor mari: 300.000 lei lei
  • Fond de contestații: 200.000 lei

Plafoane pe categorii de proiecte: 

  • Proiect mic: max. 50.000 lei
  • Proiect mediu: max. 75.000 lei
  • Proiect mare: max. 150.000 lei

Tranșe: 

  • Tranșa 1: max. 80 %
  • Tranșa 2: max. 20 %

Beneficiarul va identifica și atrage surse complementare de finanțare în procent de min. 5% din valoarea totală a bugetului proiectului în cazul proiectelor mici, respectiv min. 10% în cazul celor medii și mari. Sursele complementare de finanțare pentru proiect nu pot proveni dintr-un alt proiect finanțat prin contract de finanțare nerambursabilă cu Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara.


Cumulativ, un solicitant/beneficiar:

  • poate depune o singură cerere de finanțare în cadrul acestui program de finanțare;
  • poate contracta maximum trei finanțări nerambursabile în cadrul programelor de finanțare derulate de Centrul de Proiecte în anul 2025, pentru proiecte culturale diferite, cu condiția ca respectivele proiecte să aibă scop, obiective și durată clar/evident diferite, enunțate distinct și fără echivoc;
  • nu poate avea în derulare, pe aceeași perioadă, mai mult de un acord-cadru de finanțare multianuală încheiat cu Centrul de Proiecte.

Calendar
10 aprilie - 7 mai 2025, ora 16:00

Înscrierea proiectelor culturale, după obținerea confirmării prealabile de programare.


8-12 mai

Etapa 1: Verificarea îndeplinirii condițiilor de participare la selecție și a conformității administrative.


13 mai

Publicarea rezultatelor etapei 1.


14-16 mai, ora 16:00

Primirea și înregistrarea contestațiilor privind etapa 1.


19 mai

Soluționarea contestațiilor privind etapa 1.


20 mai

Publicarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 1.


21-29 mai

Etapa 2: Evaluarea și selecția proiectelor înscrise.


30 mai

Publicarea rezultatelor etapei 2.


> 2 iunie

Trimiterea documentelor necesare contractării pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor etapei 2.

Semnarea contractelor de finanțare pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor etapei 2.

Atenție: Cheltuielile pentru care se solicită finanțare se pot efectua între data semnării contractului de finanțare nerambursabilă și data finalizării ultimei activități specifice.


2-4 iunie, ora 16:00

Primirea și înregistrarea contestațiilor privind etapa 2.


5-11 iunie

Soluționarea contestațiilor privind etapa 2.


12 iunie

Publicarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2.


> 13 iunie

Trimiterea documentelor necesare contractării pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2.

Semnarea contractelor de finanțare pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2.

Atenție: Cheltuielile pentru care se solicită finanțare se pot efectua între data semnării contractului de finanțare nerambursabilă și data finalizării ultimei activități specifice.


6 noiembrie

Data limită pentru depunerea notificărilor de modificare a bugetului.


20 noiembrie

Data limită pentru depunerea decontului final.


Comisia de evaluare

Evaluarea și selecția aplicațiilor se realizează de către comisii alcătuite din reprezentanți ai autorității finanțatoare cu experiență și/sau responsabilități privind derularea de programe de finanțare și din specialiști cu o experiență de cel puțin 3 ani în domeniul cultural sau, după caz, cel puțin 2 ani în managementul și/sau evaluarea proiectelor culturale.

Componența comisiei de evaluare va fi publicată după încheierea evaluării și selecției.


Ești pregătit să aplici la finanțare?

Înainte de a completa formularul de aplicație, asigură-te că ai citit Anunțul și Ghidul solicitantului.


Aplică acum
Ai nevoie de îndrumare?

Sună la +40787.287.100 și programează o întâlnire sau scrie-i Alexandrei:


Maria-Alexandra Preda
Programe și proiecte
alexandra.preda@centruldeproiecte.ro
Este utilă această pagină?