Programul prioritar de finanțare multianuală Repere în cultură susține proiecte culturale reprezentative pentru oraș, care au potențialul de a contribui la creșterea vizibilității și consolidarea imaginii Timișoarei pe harta culturală națională și internațională.
Programul de finanțare se adresează persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale/familiale, societăților comerciale sau persoanelor juridice de drept privat ori public, cu excepția persoanelor juridice de drept public aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timișoara.
Pentru a putea beneficia de finanțare, un proiect va îndeplini, cumulativ, următoarele cerințe:
Bugetul total propus pentru perioada 2024-2027: 27.000.000 lei , dintre care:
Plafon / perioadă (valoarea maximă a finanțării nerambursabile care poate fi solicitată per proiect cultural pentru o perioadă de minimum 2 și maxim 4 ani): 2.000.000 lei.
Finanțarea nerambursabilă se acordă în baza unui acord-cadru de finanțare multianuală, în baza căruia se vor semna contracte subsecvente anuale. Acordul-cadru și primul contract subsecvent se vor semna în 2024, după finalizarea procesului de evaluare și selecție, urmând ca celălalt sau celelalte contracte subsecvente să se semneze:
Beneficiarul va identifica și atrage surse complementare de finanțare în procent de minimum 10% (procente din valoarea totală a bugetului proiectului, adică bugetul care include finanțarea nerambursabilă solicitată și sursele complementare de finanțare).
Sursele complementare de finanțare pentru proiect nu pot proveni dintr-un alt proiect finanțat prin contract de finanțare nerambursabilă cu Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara.
Un solicitant:
Proiectele contractate trebuie să aibă scop, obiective și durată clar/evident diferite, enunțate distinct și fără echivoc.
Lansarea programului prioritar de finanțare Repere în cultură
Înscrierea proiectelor culturale
Etapa 1: Verificarea îndeplinirii condițiilor de participare la selecție
Publicarea rezultatelor etapei 1
Primirea și înregistrarea contestațiilor privind etapa 1
Soluționarea contestațiilor privind etapa 1
Publicarea rezultatelor contestațiilor privind etapa 1
Etapa 2: Analiza preliminară a proiectelor culturale și formularea de recomandări, unde e cazul
Etapa 3: Integrarea recomandărilor și trimiterea documentelor care au fost completate în urma recomandărilor, unde e cazul
Etapa 4: Evaluarea și selecția finală a proiectelor culturale
Publicarea rezultatelor etapei 2
Trimiterea documentelor necesare contractării pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor etapei 2.
Semnarea contractelor de finanțare pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor etapei 2.
Atenție: Cheltuielile pentru care se solicită finanțare se pot efectua între data semnării contractului de finanțare nerambursabilă și data finalizării ultimei activități specifice din perioada de implementare a proiectului.
Primirea și înregistrarea contestațiilor privind etapa 2
Soluționarea contestațiilor privind etapa 2
Publicarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2
Trimiterea documentelor necesare contractării pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2.
Semnarea contractelor de finanțare pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2.
Atenție: Cheltuielile pentru care se solicită finanțare se pot efectua între data semnării contractului de finanțare nerambursabilă și data finalizării ultimei activități specifice din perioada de implementare a proiectului.
Data limită pentru depunerea decontului final aferent contractului subsecvent nr. 1
Data limită pentru depunerea decontului final aferent contractului subsecvent nr. 2
Data limită pentru depunerea decontului final aferent contractului subsecvent nr. 3, unde e cazul
Data limită pentru depunerea decontului final aferent contractului subsecvent nr. 4, unde e cazul
Termenele sunt estimative. Acestea depind pe de o parte, de perioada de consultare publică și integrarea feedback-ului colectat, iar pe de altă parte, de perioada de elaborare, avizare și adoptare a proiectului de HCL privind aprobarea programului prioritar de finanțare nerambursabilă cu caracter multianual „Repere în cultură”, derulat în perioada 2024-2027.
Selecția proiectelor culturale se realizează de către comisii constituite la nivelul autorității finanțatoare, alcătuite din reprezentanți ai autorității finanțatoare cu experiență și/sau responsabilități privind sectorul cultural și/sau din specialiști cu o experiență de cel puțin 3 ani în domeniul cultural sau, după caz, cel puțin 2 ani în managementul și/sau evaluarea proiectelor culturale.
Componența nominală a comisiilor de selecție și de soluționare a contestațiilor va fi publicată numai după încheierea sesiunilor de evaluare.
Sună la +40787.287.100 și programează o întâlnire sau scrie-i Ralucăi: