Centrul de Proiecte
Timișoara
Cultură
• Program prioritar

Repere în cultură 2026-2027

Deschis
Termen limită: 3 decembrie 2025, ora 16:00

Programul prioritar de finanțare multianuală Repere în cultură susține proiecte culturale reprezentative pentru oraș, care au potențialul de a contribui la creșterea vizibilității și consolidarea imaginii Timișoarei pe harta culturală națională și internațională.


Rezultate

Cine poate aplica

Programul de finanțare se adresează persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale/familiale, societăților comerciale sau persoanelor juridice de drept privat ori public, cu excepția persoanelor juridice de drept public aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timișoara.

Pentru a putea beneficia de finanțare, un proiect va îndeplini, cumulativ, următoarele cerințe (verificate prin Anexa 10 – Grila de verificare a îndeplinirii condițiilor de participare la selecție)

  • se desfășoară pe parcursul anilor bugetari 2026-2027; 
  • activitățile specifice (adresate beneficiarilor direcți ai proiectului cultural), indiferent de sursa de finanțare a acestora, și evenimentele cu public propuse prin proiect se derulează în Municipiul Timișoara. Prin excepție, se pot derula în plan național sau internațional doar acele activități specifice și evenimente care sunt dezvoltate de operatori culturali din plan local și care implică public, artiști și profesioniști din plan local ca beneficiari direcți, astfel încât efectele și rezultatele să fie resimțite în plan local.
  • răspunde scopului programului prioritar de finanțare;
  • implică minimum 3 parteneri, dintre care un partener internațional, iar solicitantul sau cel puțin un partener este activ în plan local (își desfășoară activitatea în Municipiul Timișoara);
  • propune cel puțin o activitate cu public în cadrul evenimentului Ziua Timișoarei (RO) | Timișoara City Celebration (EN) din anii în care se derulează proiectul finanțat.

Buget și caracteristici

Bugetul total estimat pentru perioada 2026-2027: 8.405.669 lei , dintre care:

  • buget alocat în 2026: 3.450.000 lei,
  • buget alocat în 2027: 3.450.000 lei.
  • fond de contestații: 1.505.669 lei din care plafonul maxim al finanțării nerambursabile solicitate pentru un an este 1.000.000 lei)

Plafon (valoarea maximă a finanțării nerambursabile care poate fi solicitată per proiect cultural pentru perioada 2026-2027 este de 1.500.000 lei, iar plafonul maxim al finanțării nerambursabile solicitate pentru un an este de 1.000.000 lei.)

Finanțarea nerambursabilă se acordă în baza unui acord-cadru de finanțare multianuală, în baza căruia se vor semna contracte subsecvente anuale. Acordul-cadru și primul contract subsecvent se vor semna în 2026, după votarea bugetului local pe anul 2026, urmând ca cel de-al doilea contract subsecvent să se semneze:

  • ulterior verificării progresului activităților și a eligibilității cheltuielilor efectuate de beneficiar în baza contractului subsecvent anterior,
  • după votarea bugetului local pe anul 2027.

Tranșe:

  • Tranșa 1: max. 80 %
  • Tranșa 2: max. 20 %

Beneficiarul va identifica și atrage surse complementare de finanțare în următoarele procente (calculate din valoarea totală a bugetului proiectului, adică bugetul care include finanțarea nerambursabilă solicitată și sursele complementare de finanțare) în valoare de minimum 10%

Sursele complementare de finanțare pentru proiect nu pot proveni dintr-un alt proiect finanțat prin contract de finanțare nerambursabilă cu Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara.


Cumulativ, un solicitant:

  • poate depune o singură cerere de finanțare în cadrul acestui program de finanțare,
  • poate contracta maximum două finanțări nerambursabile în cadrul programelor de finanțare derulate de Centrul de Proiecte în anul 2026, respectiv în anul 2027, pentru proiecte culturale diferite, cu condiția ca respectivele proiecte să aibă scop, obiective și durată clar/evident diferite, enunțate distinct și fără echivoc,
  • nu poate avea în derulare, pe aceeași perioadă, mai mult de un acord-cadru de finanțare multianuală încheiat cu Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara.

Calendar
12 noiembrie – 3 decembrie 2025, ora 16:00

Înscrierea propunerilor preliminare de proiect


4-11 decembrie 2025

Analiza propunerilor preliminare de proiect și transmiterea de solicitări și recomandări de către comisia de evaluare, precum și organizarea, la nevoie, a unei întâlniri în format fizic sau online pentru discutarea recomandărilor.


12 decembrie 2025

Publicarea rezultatelor etapei preliminare de selecție și invitarea solicitanților selectați de a depune cereri de finanțare.


15-17 decembrie 2025, ora 16:00

Primirea și înregistrarea contestațiilor privind etapa preliminară.


18-22 decembrie 2025

Soluționarea contestațiilor privind etapa preliminară.


23 decembrie 2025

Publicarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa preliminară.


24 decembrie 2025 – 22 ianuarie 2026, ora 16:00

Înscrierea proiectelor culturale, în forma dezvoltată, pornind de la propunerea preliminară agreată împreună cu comisia de evaluare.


23 ianuarie – 2 februarie 2026

Etapa 1: Verificarea îndeplinirii condițiilor de participare la selecție și a conformității administrative.


3 februarie 2026

Publicarea rezultatelor etapei 1.


4-6 februarie 2026, ora 16:00

Primirea și înregistrarea contestațiilor privind etapa 1.


9-11 februarie 2026

Soluționarea contestațiilor privind etapa 1.


12 februarie 2026

Publicarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 1.


13-24 februarie 2026

Etapa 2: Evaluarea și selecția finală a proiectelor culturale

Atenție! Membrii comisiei de contestații pot formula recomandări, situație în care solicitanții vor integra recomandările și trimite documentele care au fost completate în urma recomandărilor în maximum 2 zile de la solicitarea lor.


25 februarie 2026

Decizia directorului Centrului de Proiecte al Municipiului Timișoara privind constatarea rezultatelor etapei 2.
Publicarea rezultatelor etapei 2.


începând 26 februarie

Trimiterea documentelor necesare contractării pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor etapei 2.

Semnarea contractelor de finanțare pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor etapei 2.

Atenție! Pentru fiecare an din intervalul 2026-2027 în care proiectul cultural are prevăzute activități, cheltuielile pentru care se solicită finanțare vor fi efectuate între data semnării contractului subsecvent anual și data finalizării ultimei activități specifice adresate publicului beneficiar, aferente contractului subsecvent anual.


26 februarie – 2 martie 2026, ora 16:00

Primirea și înregistrarea contestațiilor privind etapa 2.


3-9 martie 2026

Soluționarea contestațiilor privind etapa 2.


10 martie 2026

Decizia directorului Centrului de Proiecte al Municipiului Timișoara privind constatarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2.
Publicarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2.
2027


începând cu 11 martie

Trimiterea documentelor necesare contractării pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor etapei 2.

Semnarea contractelor de finanțare pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor etapei 2.

Atenție! Pentru fiecare an din intervalul 2026-2027 în care proiectul cultural are prevăzute activități, cheltuielile pentru care se solicită finanțare vor fi efectuate între data semnării contractului subsecvent anual și data finalizării ultimei activități specifice adresate publicului beneficiar, aferente contractului subsecvent anual.


14 zile înainte de data limită pentru depunerea decontului final

Data limită pentru depunerea notificărilor de modificare a bugetului.


16 noiembrie 2026

Data limită pentru depunerea decontului aferent contractului subsecvent încheiat pentru anul 2026.


15 noiembrie 2027

Data limită pentru depunerea decontului final aferent contractului subsecvent încheiat pentru anul 2027.


Comisia de evaluare

Evaluarea și selecția aplicațiilor se realizează de către comisii de selecție formate din reprezentanți ai autorității finanțatoare cu experiență și/sau responsabilități privind sectorul cultural local și din specialiști cu o experiență de cel puțin 3 ani sau, după caz, cel puțin 2 ani în managementul și/sau evaluarea proiectelor culturale, în domeniile pentru care se organizează sesiunea de selecție.

Componența comisiei de evaluare va fi publicată după evaluarea tuturor proiectelor și închiderea programului de finanțare.


Ești pregătit să aplici la finanțare?

Înainte de a completa formularul de aplicație, asigură-te că ai citit Anunțul și Ghidul solicitantului.


Aplică acum
Ai nevoie de îndrumare?

Sună la +40787.287.100 și programează o întâlnire sau scrie-i lui Ștefan:


Ștefan Mihai Iancu
Coordonare programe de finanțare
stefan.iancu@centruldeproiecte.ro
Este utilă această pagină?