Centrul de Proiecte
Timișoara
Cultură
• Program general

Cultura în prezent

Consultare publică

Cultura în prezent contribuie la dezvoltarea unei oferte culturale locale diverse, incluzive, accesibile și cu un grad ridicat de excelență.


Rezultate

Feedback

Contribuie la îmbunătățirea oportunităților de finanțare!


Completează formularul
Cine poate aplica

Programul de finanțare se adresează persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale/familiale, societăților comerciale sau persoanelor juridice de drept privat ori public, cu excepția persoanelor juridice de drept public aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timișoara. Pentru totalitatea condițiilor de eligibilitate vă rugăm să parcurgeți Capitolul 4. Eligibilitate din Ghidul solicitantului.

Un proiect va putea fi selectat pentru finanțare dacă întrunește cumulativ următoarele condiții:

  • activitățile specifice propuse prin proiect se derulează în Timișoara;
  • proiectul răspunde la 4 din cele 6 obiective ale programului de finanțare, așa cum sunt ele descrise în Anunț;
  • implică minimum un partener în cazul proiectelor mici și minimum doi parteneri în cazul celor mari, iar solicitantul sau cel puțin un partener este activ în plan local (își desfășoară activitatea în Municipiul Timișoara);
  • propune cel puțin o activitate cu public în cadrul evenimentului Ziua Timișoarei (RO) | Timișoara City Celebration (EN)

Buget și caracteristici

Buget total: 3.000.000 lei

Buget împărțit pe direcții tematice și categorii de proiecte:

  • Buget alocat proiectelor mici: 350.000 RON
  • Buget alocat proiectelor mari: 2.250.000 RON

Fond de contestații: 400.000 RON


Plafoane pe categorii de proiecte: 

  • Proiect mic: max. 50.000RON
  • Proiect mare: max. 150.000RON

Tranșele finanțării nerambursabile

  • Tranșa 1: max. 80% 
  • Tranșa 2: min. 20%

Beneficiarul va identifica și atrage surse complementare de finanțare în procent de min. 5% din valoarea totală a bugetului proiectului în cazul proiectelor mici, respectiv min. 10% în cazul celor mari. 

Cumulativ, un solicitant/beneficiar:

  • poate depune o singură cerere de finanțare în cadrul acestui program de finanțare;
  • poate contracta maximum trei finanțări nerambursabile în cadrul programelor de finanțare derulate de Centrul de Proiecte în anul 2025, pentru proiecte culturale diferite, cu condiția ca respectivele proiecte să aibă scop, obiective și durată clar/evident diferite, enunțate distinct și fără echivoc;
  • nu poate avea în derulare, pe aceeași perioadă, mai mult de un acord-cadru de finanțare multianuală încheiat cu Centrul de Proiecte.

Calendar
21 de zile calendaristice

Înscrierea proiectelor culturale.


3-5 zile lucrătoare

Etapa 1: Verificarea îndeplinirii condițiilor de participare la selecție și a conformității administrative.


1 zi lucrătoare

Publicarea rezultatelor etapei 1.


3 zile lucrătoare

Primirea și înregistrarea contestațiilor privind etapa 1.


1 zi lucrătoare

Soluționarea contestațiilor privind etapa 1.


1 zi lucrătoare

Publicarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 1.


14 zile calendaristice

Etapa 2: Evaluarea și selecția proiectelor înscrise.


1 zi lucrătoare

Publicarea rezultatelor etapei 2.


începând cu următoarea zi lucrătoare după publicarea rezultatelor etapei 2

Trimiterea documentelor necesare contractării pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor etapei 2.

Semnarea contractelor de finanțare pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor etapei 2.

Atenție: Cheltuielile pentru care se solicită finanțare se pot efectua între data semnării contractului de finanțare nerambursabilă și data finalizării ultimei activități specifice.


3 zile lucrătoare

Primirea și înregistrarea contestațiilor privind etapa 2.


7 zile calendaristice

Soluționarea contestațiilor privind etapa 2.


1 zi lucrătoare

Publicarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2.


începând cu următoarea zi lucrătoare după publicarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2

Trimiterea documentelor necesare contractării pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2.

Semnarea contractelor de finanțare pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2.

Atenție: Cheltuielile pentru care se solicită finanțare se pot efectua între data semnării contractului de finanțare nerambursabilă și data finalizării ultimei activități specifice.


14 zile înainte de data limită pentru depunerea decontului final

Data limită pentru depunerea notificărilor de modificare a bugetului.


1 zi lucrătoare

Data limită pentru depunerea decontului final.


Comisia de evaluare

Evaluarea și selecția aplicațiilor se realizează de către comisii de selecție formate din: reprezentanți ai autorității finanțatoare cu experiență și/sau responsabilități privind sectorul cultural local și din specialiști cu o experiență de cel puțin 3 ani sau, după caz, cel puțin 2 ani în managementul și/sau evaluarea proiectelor culturale, în domeniile pentru care se organizează sesiunea de selecție.

Componența comisiei de evaluare va fi publicată după evaluarea tuturor proiectelor și închiderea programului de finanțare.


Ai nevoie de îndrumare?

Sună la +40787.287.100 și programează o întâlnire sau scrie-i Simonei:


Simona Nanu
Programe și proiecte
simona.nanu@centruldeproiecte.ro
Este utilă această pagină?