Programul prioritar de finanțare multianuală Repere în cultură susține proiecte culturale reprezentative pentru oraș, care au potențialul de a contribui la creșterea vizibilității și consolidarea imaginii Timișoarei pe harta culturală națională și internațională.
Programul de finanțare se adresează persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale/familiale, societăților comerciale sau persoanelor juridice de drept privat ori public, cu excepția persoanelor juridice de drept public aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timișoara.
Pentru a putea beneficia de finanțare, un proiect va îndeplini, cumulativ, următoarele cerințe (verificate prin Anexa 10 – Grila de verificare a îndeplinirii condițiilor de participare la selecție):
Bugetul total estimat pentru perioada 2026-2027: 8.405.669 lei , dintre care:
Plafon (valoarea maximă a finanțării nerambursabile care poate fi solicitată per proiect cultural pentru perioada 2026-2027 este de 1.500.000 lei, iar plafonul maxim al finanțării nerambursabile solicitate pentru un an este de 1.000.000 lei.)
Finanțarea nerambursabilă se acordă în baza unui acord-cadru de finanțare multianuală, în baza căruia se vor semna contracte subsecvente anuale. Acordul-cadru și primul contract subsecvent se vor semna în 2026, după votarea bugetului local pe anul 2026, urmând ca cel de-al doilea contract subsecvent să se semneze:
Tranșe:
Beneficiarul va identifica și atrage surse complementare de finanțare în următoarele procente (calculate din valoarea totală a bugetului proiectului, adică bugetul care include finanțarea nerambursabilă solicitată și sursele complementare de finanțare) în valoare de minimum 10%
Sursele complementare de finanțare pentru proiect nu pot proveni dintr-un alt proiect finanțat prin contract de finanțare nerambursabilă cu Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara.
Cumulativ, un solicitant:
Înscrierea propunerilor preliminare de proiect
Analiza propunerilor preliminare de proiect și transmiterea de solicitări și recomandări de către comisia de evaluare, precum și organizarea, la nevoie, a unei întâlniri în format fizic sau online pentru discutarea recomandărilor.
Publicarea rezultatelor etapei preliminare de selecție și invitarea solicitanților selectați de a depune cereri de finanțare.
Primirea și înregistrarea contestațiilor privind etapa preliminară.
Soluționarea contestațiilor privind etapa preliminară.
Publicarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa preliminară.
Înscrierea proiectelor culturale, în forma dezvoltată, pornind de la propunerea preliminară agreată împreună cu comisia de evaluare.
Etapa 1: Verificarea îndeplinirii condițiilor de participare la selecție și a conformității administrative.
Publicarea rezultatelor etapei 1.
Primirea și înregistrarea contestațiilor privind etapa 1.
Soluționarea contestațiilor privind etapa 1.
Publicarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 1.
Etapa 2: Evaluarea și selecția finală a proiectelor culturale
Atenție! Membrii comisiei de contestații pot formula recomandări, situație în care solicitanții vor integra recomandările și trimite documentele care au fost completate în urma recomandărilor în maximum 2 zile de la solicitarea lor.
Decizia directorului Centrului de Proiecte al Municipiului Timișoara privind constatarea rezultatelor etapei 2.
Publicarea rezultatelor etapei 2.
Trimiterea documentelor necesare contractării pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor etapei 2.
Semnarea contractelor de finanțare pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor etapei 2.
Atenție! Pentru fiecare an din intervalul 2026-2027 în care proiectul cultural are prevăzute activități, cheltuielile pentru care se solicită finanțare vor fi efectuate între data semnării contractului subsecvent anual și data finalizării ultimei activități specifice adresate publicului beneficiar, aferente contractului subsecvent anual.
Primirea și înregistrarea contestațiilor privind etapa 2.
Soluționarea contestațiilor privind etapa 2.
Decizia directorului Centrului de Proiecte al Municipiului Timișoara privind constatarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2.
Publicarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2.
2027
Trimiterea documentelor necesare contractării pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor etapei 2.
Semnarea contractelor de finanțare pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor etapei 2.
Atenție! Pentru fiecare an din intervalul 2026-2027 în care proiectul cultural are prevăzute activități, cheltuielile pentru care se solicită finanțare vor fi efectuate între data semnării contractului subsecvent anual și data finalizării ultimei activități specifice adresate publicului beneficiar, aferente contractului subsecvent anual.
Data limită pentru depunerea notificărilor de modificare a bugetului.
Data limită pentru depunerea decontului aferent contractului subsecvent încheiat pentru anul 2026.
Data limită pentru depunerea decontului final aferent contractului subsecvent încheiat pentru anul 2027.
Evaluarea și selecția aplicațiilor se realizează de către comisii de selecție formate din reprezentanți ai autorității finanțatoare cu experiență și/sau responsabilități privind sectorul cultural local și din specialiști cu o experiență de cel puțin 3 ani sau, după caz, cel puțin 2 ani în managementul și/sau evaluarea proiectelor culturale, în domeniile pentru care se organizează sesiunea de selecție.
Componența comisiei de evaluare va fi publicată după evaluarea tuturor proiectelor și închiderea programului de finanțare.
Înainte de a completa formularul de aplicație, asigură-te că ai citit Anunțul și Ghidul solicitantului.
Sună la +40787.287.100 și programează o întâlnire sau scrie-i lui Ștefan:
