Școli creative 2025-2026 susține parteneriatele dintre școli și scena culturală. Prin proiectele finanțate, cultura devine o resursă, iar educația culturală este recunoscută ca o formă de a asigura accesul la cultură al copiilor și tinerilor și de a dezvolta comportamente durabile de participare culturală și civică
Școli creative contribuie la dezvoltarea unor practici eficiente și incluzive de educație prin și pentru cultură în școală, și la asigurarea unor facilități potrivite manifestării creativității.
Contribuie la îmbunătățirea oportunităților de finanțare!
Programul de finanțare se adresează persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale/familiale, societăților comerciale sau persoanelor juridice de drept privat ori public, cu excepția persoanelor juridice de drept public aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timișoara.
Atenție! Unitățile de învățământ subordonate Consiliului Local al Municipiului Timișoara nu pot fi aplicanți, ci doar parteneri.
Un proiect va putea fi selectat pentru finanțare dacă întrunește cumulativ următoarele condiții:
Buget total estimat: 1.000.000 lei
Buget împărțit pe direcții tematice și categorii de proiecte:
Parteneriate creative
Spații creative
Fond de contestații: 120.000 lei
Plafoane (valori maxime ale finanțării nerambursabile solicitate)
Tranșele finanțării nerambursabile
Beneficiarul va identifica și atrage surse complementare de finanțare în procent de min. 5% pentru proiecte mici, respectiv min. 10% din valoarea totală a bugetului, pentru proiectele mari.
Un solicitant poate depune o singură aplicație la acest program de finanțare.
Înscrierea proiectelor culturale.
Etapa 1: Verificarea îndeplinirii condițiilor de participare la selecție și a conformității administrative.
Publicarea rezultatelor etapei 1.
Primirea și înregistrarea contestațiilor privind etapa 1.
Soluționarea contestațiilor privind etapa 1.
Publicarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 1.
Etapa 2: Evaluarea și selecția proiectelor înscrise.
Publicarea rezultatelor etapei 2.
Trimiterea documentelor necesare contractării pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor etapei 2.
Semnarea contractelor de finanțare pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor etapei 2.
Atenție: Cheltuielile pentru care se solicită finanțare se pot efectua între data semnării contractului de finanțare nerambursabilă și data finalizării ultimei activități specifice.
Primirea și înregistrarea contestațiilor privind etapa 2.
Soluționarea contestațiilor privind etapa 2.
Publicarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2.
Trimiterea documentelor necesare contractării pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2.
Semnarea contractelor de finanțare pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2.
Atenție: Cheltuielile pentru care se solicită finanțare se pot efectua între data semnării contractului de finanțare nerambursabilă și data finalizării ultimei activități specifice.
Data limită pentru depunerea notificărilor de modificare a bugetului.
Data limită pentru depunerea decontului final.
Evaluarea și selecția aplicațiilor se realizează de către comisii de selecție formate din:
reprezentanți ai autorității finanțatoare cu experiență și/sau responsabilități privind sectorul cultural local și din specialiști cu o experiență de cel puțin 3 ani sau, după caz, cel puțin 2 ani în managementul și/sau evaluarea proiectelor culturale, în domeniile pentru care se organizează sesiunea de selecție.
Componența comisiei de evaluare va fi publicată după evaluarea tuturor proiectelor și închiderea programului de finanțare.
Sună la +40787.287.100 și programează o întâlnire sau scrie-i Simonei: