Centrul de Proiecte
Timișoara
Cultură

Fondul pentru nevoi culturale de urgență

Consultare publică

Program de finanțare nerambursabilă de la bugetul local al Municipiului Timișoara


Rezultate

Feedback

Contribuie la îmbunătățirea oportunităților de finanțare!


Completează formularul
Cine poate aplica

Programul privind finanțarea nerambursabilă a nevoilor culturale de urgență se adresează persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale/familiale sau persoanelor juridice de drept privat ori public, române sau străine, cu excepția persoanelor juridice de drept public finanțate integral sau parțial de la bugetul de stat, aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timișoara.

Un proiect va putea fi selectat pentru finanțare dacă întrunește cumulativ următoarele condiții:

  • activitățile specifice propuse prin proiect se derulează în Timișoara;
  • proiectul răspunde toate cele 5 obiective ale programului de finanțare, așa cum sunt ele descrise în Anunț;
  • implică minimum un partener în cazul proiectelor mici și minimum doi parteneri în cazul celor mari, iar solicitantul sau cel puțin un partener este activ în plan local (își desfășoară activitatea în Municipiul Timișoara);
  • implementarea proiectului începe în maximum 30 de zile calendaristice de la data solicitării finanțării nerambursabile.

Buget și caracteristici

Buget total estimat: 1.000.000 lei


Plafoane pe categorii de proiecte  (valoare maximă a finanțării nerambursabile care poate fi solicitată)

  • Proiect mic: max. 50.000 lei
  • Proiect mare: max. 100.000 lei

Tranșele finanțării nerambursabile:

  • tranșa 1: max. 80% 
  • tranșa 2: min. 20% 

Beneficiarul va identifica și atrage surse complementare de finanțare în procent de min. 5% din valoarea totală a bugetului proiectului în cazul proiectelor mici, respectiv min. 10% în cazul celor mari. 

Sursele complementare de finanțare pentru proiect nu pot proveni dintr-un alt proiect finanțat prin contract de finanțare nerambursabilă cu Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara.

Cumulativ, un solicitant/beneficiar:

  • poate depune o singură cerere de finanțare în cadrul acestui program de finanțare;
  • poate contracta maximum trei finanțări nerambursabile în cadrul programelor de finanțare derulate de Centrul de Proiecte în anul 2025, pentru proiecte culturale diferite, cu condiția ca respectivele proiecte să aibă scop, obiective și durată clar/evident diferite, enunțate distinct și fără echivoc;
  • nu poate avea în derulare, pe aceeași perioadă, mai mult de un acord-cadru de finanțare multianuală încheiat cu Centrul de Proiecte.

Calendar
aprilie 2025

Constituirea Fondului pentru nevoi culturale de urgență


> aprilie 2025

Proces continuu de înscriere, verificare a îndeplinirii condițiilor de participare la selecție, evaluare și contractare - până la epuizarea bugetului total alocat.

Etapele pe care le va parcurge o aplicație în vederea finanțării sunt următoarele:

Etapa 1
Înscriere. Depunerea cererii de finanțare împreună cu documentele solicitate conform Ghidului solicitantului(Capitolul 8).

Etapa 2
Verificarea îndeplinirii condițiilor de participare la selecție. Publicarea rezultatului verificării. Depunerea și soluționarea eventualelor contestații.

Etapa 3
Evaluarea aplicațiilor. Publicarea rezultatului evaluării. Depunerea și soluționarea eventualelor contestații.

Etapa 4
Semnarea contractului de finanțare. Plata primei tranșe, în baza cererii de plată sau, după caz, a facturii emise de beneficiar.

Atenție!

Data limită de înscriere (considerând că bugetul alocat nu se consumă până atunci) este de 8 noiembrie 2025.

Perioada maximă de la înscriere și până la publicarea rezultatului evaluării este de 7 zile calendaristice.

În maximum 7 zile calendaristice de la publicarea rezultatului evaluării se semnează contractul de finanțare. Cheltuielile pentru care se solicită finanțare se pot efectua între data semnării contractului de finanțare nerambursabilă și data finalizării ultimei activități specifice din perioada de implementare a proiectului.

După finalizarea proiectului, în termen de cel mult 30 de zile de la finalizarea perioadei de implementare a proiectului, beneficiarul este obligat să depună la sediul autorității finanțatoare documentele justificative pentru ultima tranșă, precum și raportul final de activitate, dar nu mai târziu de 23 decembrie 2025.


23 decembrie 2025

Data limită pentru depunerea decontului final.


Comisia de evaluare

Evaluarea și selecția aplicațiilor se realizează de către comisii de selecție formate din reprezentanți ai autorității finanțatoare cu experiență și/sau responsabilități privind sectorul cultural local și din specialiști cu o experiență de cel puțin 3 ani sau, după caz, cel puțin 2 ani în managementul și/sau evaluarea proiectelor culturale, în domeniile pentru care se organizează sesiunea de selecție.

Componența comisiei de evaluare va fi publicată după evaluarea tuturor proiectelor și închiderea programului de finanțare.


Ai nevoie de îndrumare?

Sună la +40787.287.100 și programează o întâlnire sau scrie-i lui Ștefan:


Ștefan Mihai Iancu
Coordonare programe de finanțare
stefan.iancu@centruldeproiecte.ro
Este utilă această pagină?