Centrul de Proiecte
Timișoara
Cultură
• Program general

Școli creative

Consultare publică

Școli creative 2025-2026 susține parteneriatele dintre școli și scena culturală. Prin proiectele finanțate, cultura devine o resursă,  iar educația culturală este recunoscută ca o formă de a asigura accesul la cultură al copiilor și tinerilor și de a dezvolta comportamente durabile de participare culturală și civică

Școli creative contribuie la dezvoltarea unor practici eficiente și incluzive de educație prin și pentru cultură în școală, și la asigurarea unor facilități potrivite manifestării creativității.


Rezultate

Feedback

Contribuie la îmbunătățirea oportunităților de finanțare!


Completează formularul
Cine poate aplica

Programul de finanțare se adresează persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale/familiale, societăților comerciale sau persoanelor juridice de drept privat ori public, cu excepția persoanelor juridice de drept public aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timișoara. 

Atenție! Unitățile de învățământ subordonate Consiliului Local al Municipiului Timișoara nu pot fi aplicanți, ci doar parteneri.

Un proiect va putea fi selectat pentru finanțare dacă întrunește cumulativ următoarele condiții:

  • activitățile specifice propuse prin proiect se derulează în Timișoara;
  • răspunde la toate cele 3 obiective generale, precum și la obiectivul specific al direcției tematice abordate;
  • include minimum o unitate de învățământ din municipiul Timișoara printre parteneri; 
  • propune cel puțin o activitate cu public în cadrul evenimentului Ziua Timișoarei (RO) | Timișoara City Celebration (EN).

Buget și caracteristici

Buget total estimat: 1.000.000 lei


Buget împărțit pe direcții tematice și categorii de proiecte:

Parteneriate creative

  • Proiecte mici: 120.000 lei
  • Proiecte mari: 320.000 lei

Spații creative

  • Proiecte mici: 120.000 lei
  • Proiecte mari: 320.000 lei

Fond de contestații: 120.000 lei


Plafoane (valori maxime ale finanțării nerambursabile solicitate)

  • Proiecte mici: max. 40.000 lei
  • Proiecte mari: max. 100.000 lei 

Tranșele finanțării nerambursabile

  • Tranșa 1: max. 80%
  • Tranșa 2: min. 20%

Beneficiarul va identifica și atrage surse complementare de finanțare în procent de min. 5% pentru proiecte mici, respectiv min. 10% din valoarea totală a bugetului, pentru proiectele mari.

Un solicitant poate depune o singură aplicație la acest program de finanțare.


Calendar
21 de zile calendaristice

Înscrierea proiectelor culturale.


3-5 zile lucrătoare

Etapa 1: Verificarea îndeplinirii condițiilor de participare la selecție și a conformității administrative.


1 zi lucrătoare

Publicarea rezultatelor etapei 1.


3 zile lucrătoare

Primirea și înregistrarea contestațiilor privind etapa 1.


1 zi lucrătoare

Soluționarea contestațiilor privind etapa 1.


1 zi lucrătoare

Publicarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 1.


14 zile calendaristice

Etapa 2: Evaluarea și selecția proiectelor înscrise.


1 zi lucrătoare

Publicarea rezultatelor etapei 2.


începând cu următoarea zi lucrătoare după publicarea rezultatelor etapei 2

Trimiterea documentelor necesare contractării pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor etapei 2.

Semnarea contractelor de finanțare pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor etapei 2.

Atenție: Cheltuielile pentru care se solicită finanțare se pot efectua între data semnării contractului de finanțare nerambursabilă și data finalizării ultimei activități specifice.


3 zile lucrătoare

Primirea și înregistrarea contestațiilor privind etapa 2.


7 zile calendaristice

Soluționarea contestațiilor privind etapa 2.


1 zi lucrătoare

Publicarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2.


începând cu următoarea zi lucrătoare după publicarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2

Trimiterea documentelor necesare contractării pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2.

Semnarea contractelor de finanțare pentru proiectele declarate câștigătoare în urma publicării rezultatelor după soluționarea contestațiilor privind etapa 2.

Atenție: Cheltuielile pentru care se solicită finanțare se pot efectua între data semnării contractului de finanțare nerambursabilă și data finalizării ultimei activități specifice.


14 zile înainte de data limită pentru depunerea decontului final

Data limită pentru depunerea notificărilor de modificare a bugetului.


1 zi lucrătoare

Data limită pentru depunerea decontului final.


Comisia de evaluare

Evaluarea și selecția aplicațiilor se realizează de către comisii de selecție formate din:

reprezentanți ai autorității finanțatoare cu experiență și/sau responsabilități privind sectorul cultural local și din specialiști cu o experiență de cel puțin 3 ani sau, după caz, cel puțin 2 ani în managementul și/sau evaluarea proiectelor culturale, în domeniile pentru care se organizează sesiunea de selecție.

Componența comisiei de evaluare va fi publicată după evaluarea tuturor proiectelor și închiderea programului de finanțare.


Ai nevoie de îndrumare?

Sună la +40787.287.100 și programează o întâlnire sau scrie-i Simonei:


Simona Nanu
Programe și proiecte
simona.nanu@centruldeproiecte.ro
Este utilă această pagină?