Programul cultural prioritar Școala Kunsthalle Bega - spațiu de proiecte creative și educaționale” (ediția a 2-a, 2022) este un proiect inițiat de Fundația Calina prin Kunsthalle Bega. Programul este despre crearea un nou spațiu educațional pentru diferite categorii de vârstă și sociale. Conceptele din jurul expozițiilor create în spațiul Kunsthalle Bega și atelierele dezvoltate în jurul acestora oferă modalități interactive de studiu, adaptate diferitelor grupuri țintă cărora ne adresăm de-a lungul acestui an. Fiecare concept propus în crearea expozițiilor din 2022 reprezintă o nouă modalitate de a privi realitatea în care trăim și de a ne întoarce privirea înspre aspectele vieții care contează.
Ne adresăm atât unui public larg, pe care ne propunem să îl aducem mai aproape de arta contemporană prin intermediul seriei de documentare și interviuri BRIEF și prin intermediul pdocast-urilor, dar mai ales unor grupuri țintă adeseori marginalziate: copiii din zonele defavorizate cultural și economic (în continuarea primei ediții), comunitatea queer, persoanele cu dizabilități și femeilor de vârsta a 3-a. Conceptele expozițiilor organizate anul acesta se adresează uneia dintre aceste categorii și are ca scop familiarizarea unui public cât mai larg cu subiecte tabu, realizarea unui cadru cât mai potrivit pentru formarea unor persoane interesate în a deveni facilitatori sau mediatori care să își dedice timpul proiectelor dedicate oricăruia dintre grupurile țintă menționate și, mai ales, facilitarea accesului acestor grupuri țintă la arta contemporană și, astfel, diversificarea audienței.
Educația reprezintă esența toleranței, iar în absența acesteia toleranța este aproape inexistentă. Atelierele interactive îi vor provoca pe participanți, indiferent de vârstă, să vadă pentru a înțelege și să audă pentru a asculta, iar în final să perceapă pentru a gândi, elemente cheie atunci când ascultăm o poveste scrisă și citită cu voce tare și ne imaginăm o ilustrație creată de noi, atunci când ascultăm o poveste vizuală pentru a crea propria noastră poveste vizuală cu ajutorul tehnicilor diferite pe care le descoperim. Prin dialog și prin sarcinile de lucru de atelier, participanții vor fi încurajați să rostească ceea ce gândesc pentru că au înțeles, ceea ce înțeleg pentru că simt, ceea ce simt pentru că au înțeles, vor fi provocați să gândească și să simtă ceea ce văd/aud. Mai târziu, acest cumul de abilități cognitive vor fi transferate social.