Centrul de Proiecte
Timișoara
Cultură
Sesiunea 2022-2023

Post-educația. Pedagogii ale crizei

Perioada
februarie - noimebrie 2023
Suma solicitată
338.000 lei

Post-educația. Pedagogii ale crizei  își propune să dezvolte un ecosistem cultural care să susțină educația în abordarea crizelor actuale (climatice, energetice, politice, epidemiologice etc.) și în crearea de strategii pentru un viitor sustenabil, prin valorificarea rolului critic și emancipativ al artei și cel inovativ al noilor tehnologii. În cadrul proiectului vom organiza o serie de evenimente deschise publicului larg printre care: conferința Post-educația în care vor fi invitați teoreticieni ai artei, filosofi, pedagogi etc., expoziții realizate de studenți și elevi din Arad, Timișoara și București, ateliere de idei organizate în aer liber, mai multe sesiuni de mediere culturală la Complexul Muzeal Arad și ateliere pedagogice pilot cu artiști din țară și străinătate.

Post-educația. Pedagogii ale crizei este implementat de Asociația Doar Mâine din Arad împreună cu Complexul Muzeal Arad, Colegiul de Artă Sabin Drăgoi Arad, Facultate de Design, Universitatea Aurel Vlaicu din Arad, organizațiile din Linz, Time's up! și DARV Collective. Proiectul se va desfășura în Arad și Timișoara pe parcursul anului 2023. Vor fi publicate volumul Post-educația cu articole prezentate la conferința cu același nume, broșurile Pedagogii ale crizei și Next.Ed.Kit - ghiduri de practică pedagogică și mediere culturală, realizate ca urmare a atelierului teoretic Pedagogii ale crizei și prin implicarea organizației Time's Up! din Linz. Sub îndrumarea lui DARV Collective din Linz vor fi realizate de către elevi și studenți arădeni lucrări artistice de realitate augmentată care vor putea fi regăsite prin intermediul aplicației de realitate augumentată în diverse locații din Arad. 

Asociația Doar Mâine își propune să reitereze în viitor realizările din proiect care au avut impact asupra scenei artiștilor și publicului din Arad. Ne educăm copiii pentru lumea în care trăim și ne bazăm educația pe anumite concepții și expectanțe referitoare la societate și mediul înconjurător. Acoperă însă educația contemporană toate aspectele lumii în care trăim? Este potrivită, este adaptată multiplelor schimbări ce se produc în lume? De la dinamica exacerbată socio-culturală datorată descoperirii și folosirii noilor tehnologi, trecând prin cursa pentru prevenirea și adaptarea la încălzirea globală, până la crizele existențiale datorate pandemiei și amenințării războiului, lumea de azi pare să se bazeze pe noi sistem de valori și concepții despre lume nescrise, pe care copii noștri le creează sau le descoperă singuri. Nu doar pandemia și războiul generează starea de criză. Există o criză interioară, imaterială dar omniprezentă în cultura occidentală perpetuată de toate formele de centrism, de ignorarea a ceea ce este diferit. 


Distribuie
Este utilă această pagină?