Pentru Daniel Aga, viața citadină contemporană presupune un ritm care adesea exclude contemplarea mediului pe care îl traversăm zilnic. Numeroasele provocări cu care ne confruntăm au efectul de a ne diminua capacitatea de a da atenție la detalii și de a ne bucura de contextul din jur. În cadrul Bursei de Creație Energie!, Daniel Aga propune un album muzical ale cărui piese/lucrări vor reda explorarea unei alte dimensiune a orașului, cea sonoră. ”Un suflet al orașului care există dincolo de clădiri, parcuri, festivaluri, revoluții, cutremure, asedii, demolări și reconstrucții. Mai mult decât să analizeze ce înseamnă viața urbană, demersul meu caută să ofere un răspuns întrebării din ce este făcută Timișoara. În mare aș răspunde că este făcută din secession, valsuri vieneze, bastioane, puncte cardinale, Phoenix, băi turcești îngropate, techno, revoluții, muzică bănățeană, teatre, d'n'b și mulți copaci”
Provocarea va fi pentru Daniel Aga găsirea armoniei între elementele disparate care împreună creează un oraș, iar rezultatul final - albumul/muzica să fie ușor accesibil. Muzicianul se simte provocat de această idee/intenție și anume să poată reda în cele din urmă impresiile subiective ale diferitelor locuri din oraș cum ar fi Piața Iosefin, Bega, Parcul Regina Maria, Punctele Cardinale, Baia turcească, Fabric etc. Povești și locuri redate sugestiv prin linii melodice caracteristice alternând cu fragmente de înregistrări de atmosferă sau interviuri cu localnici vor deveni subiectele albumului.
Daniel Aga va locui pe durata bursei la Timișoara și își va amenaja un mic studio în care va compun și va edita înregistrările, va invita artiști locali în sesiuni de jam-ing. Printre colaboratori vor fi Trompetre, K-lu, Alex Halka, dar și alții.
Danaga (Daniel Aga) este muzician și locuiește în Cluj. Este cunoscut publicului pentru albumele ‘Am n-Aripi’, ‘Spiro’, ‘Doamne ferestre’ precum și pentru prelucrările folclorice apărute pe prima compilație ‘Culese din Cartier’ editată de Subcarpați. Cântând la diferite instrumente (acustice sau electronice), folosind tehnici de live-sampling și combinând sonorități contemporane cu teme tradiționale, încearcă să treacă dincolo de limitele dintre genuri muzicale, evenimente sau oameni. A fost prezent pe scenele unor festivaluri importante atât din țară cât și din străinătate, dintre care am putea aminti Amural, Waha, Green Sounds Bucharest, Untold, Neversea, Electric Castle, Mekittburn (Bruxelles - Belgia), Midnight Sun (Vaeroy - Norvegia) și a evoluat alături de câteva importante ale muzicii electronice precum Silent Strike, Subcarpati, Akua Naru, Guts, Renegades of Jazz, Club des Belugas, Nightmares on Wax, Baba Zula, Chancha via Circuito etc. Pe lângă activitatea solo, compune muzică pentru diverse spectacole de teatru, dans contemporan precum Height Sense cu Alexandra Gârbea și Timea Kovacs, Paralel în regia Letei Popescu și a lui
Ferencz Sinko, Trei Surori în regia Atilla Balogh (Teatrul Maghiar de Stat Szigligeti din Oradea), MISA Părut, Micul nostru Centenar și Orașul Electronic (regia Dragoș Mușoiu), MOMO (în regia Dianei Dragoș - Teatrul de Stat Satu Mare) precum și coloane sonore pentru animații, scurtmetraje și filme mute.