Olga Macrinici propune în cadrul Bursei Energie! o cercetare artistică axată pe forma de expresie a artei DRAG care constituie nu doar o explorare a acestei estetici artistice, ci și o oportunitate de a dezvălui și de a înțelege mai profund rolul și impactul artei și culturii DRAG în societatea contemporană. Prin implicarea în atelierele de drag, participanții comunității LGBTQIA+ din Timișoara vor avea
posibilitatea de a investiga nu doar aspectele tehnice și creative ale acestei forme de artă, ci și de a explora aspectele sociale, culturale și politice care stau la baza acestei mișcări. Olga Macrini consideră că o cercetarea artistică ar putea aduce în lumină perspective noi asupra identității de gen, a performativității și a diversității culturale, oferind un cadru propice pentru analiza și reinterpretarea normelor sociale și a stereotipurilor de gen.Prin crearea unui spațiu sigur de explorare, participanții vor avea ocazia să descopere și să se exprime artistic printr-o formă de artă contemporană. Cercetarea artistică se va desfășura în colaborare cu asociațiile culturale și artiștii locali, promovând astfel dialogul intercultural și intercomunitar, facilitând interacțiunea între artiști și comunități diverse. Prin intermediul acestor ateliere, participanții vor aduce perspective și experiențe de viață, favorizând astfel schimbul de idei și înțelegerea reciprocă.
Cercetarea artistică cu atelierele de drag ar putea oferi o platformă pentru recunoașterea și aprecierea contribuției artiștilor de drag la peisajul cultural contemporan. Prin documentarea și analiza acestor ateliere, Olga Macrinici va sublinia importanța și relevanța acestor forme de exprimare artistică, printr-un nivel de conștientizare și apreciere pentru diversitatea și inovația din domeniul artei contemporane. Spectatorii vor participa la prezentarea publică a cercetării având ocazia să-și exploreze propria identitate și să-și exprime liber creativitatea, contribuind astfel la construirea unei societăți incluzive și empatice.
Olga Macrinici s-a născut la Chișinău, Republica Moldova. Deține licența în Artele Spectacolului – Regie a Facultății de Teatru și Televiziune, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și masteratul de Scriere Dramatică coordonat de Alina Nelega, la Universitatea de Arte din Târgu-Mureș. În perioada 2013-2017, a scris „Moldovashop. Avem di tăti!”, „DOCUANIMAL”, „Protejat / Neprotejat” și a regizat „Limba maternă – Mameloschn” de Sasha Marianna Salzmann, „Gen.EU”, creație colectivă), coordonează proiecte cu și pentru tineri, susține ateliere de scriere dramatică, participă la festivaluri și întâlniri cu autori dramatici în cadrul proiectului Fabulamundi. Playwriting Europe. Din 2018 trăiește și activează în Marea Britanie. Urmează studiile Masteratului de Dramaturgie la Birkbeck, University of London, a descoperit scena drag și modelul social al dizabilității. Scrie și cercetează despre dramaturgia queer din perspectivă Est-Europeană („Motherland”), regizează („Five Dresses I
Never Wear” de Rita Suszek) și uneori performează în drag (@Valera BeLoved). Colaborează predominant cu artiști migranți, queer, disabled și/sau neurodivergenți, în încercarea de a diversifica contextul teatral local și a asigura reprezentativitatea grupurilor istoric marginalizate în societatea britanică.