Cronici comunitare

Perioada
mai-noiembrie 2024
Finanțat prin
Suma solicitată
210.060 lei

Proiectele culturale sunt esențiale pentru a oferi minorităților o platformă și resursele necesare pentru a-si face vocea auzită, dar și pentru a-și prezenta identitatea într-un mod creativ si autentic. Proiectele au capacitatea de a spune povești, de a chestiona stereotipurile, de a educa publicul în privința diversității și complexității unei anumite comunități. Arta LGBTQIA+ este importantă pentru că aduce în prim-plan perspective, trăiri și experiențe ale comunității LGBTQIA+ care altfel ar fi nevăzute sau chiar ignorate. Arta și cultura au un puternic potențial de a construi dialog și de a îmbunătăți viitorul posibil pentru comunitățile din România.

Prin realizarea de producții culturale, organizarea de evenimente și proiecte educaționale, Identity.Education a avut un rol crucial în promovarea vizibilității și afirmării comunității LGBTQIA+ și a minorităților. Printre proiectele culturale realizate de Identity.Education este piesa de teatru transLucid care explorează aspecte semnificative din viața persoanelor trans în România, punând accent pe multiplele transformări trăite de acestea, o piesă care servește ca o amplă arhiva istorică cuprinzând teme ample, de la primele operații de schimbare de sex, la sistemul legislativ, dezbaterile publice și alte forme dureroase de discriminare a persoanelor trans. Libertate? - primul cine-documentar despre evenimente și momente culturale în perioada 1989 - 2023 cu tematica LGBTQIA+ care au generat schimbări sociale în Romania. Expoziția Her story of our queer futures - Tabachera cu scorpion - este și despre un roman scris de o autoare româncă ce a trăit la Berlin, roman ce a inițiat mișcări comunitare la Berlin în anii ’30. De asemenea, un lat proiect ar fi și prima carte publicată în România despre poveștile femeilor lesbiene din România, Spații aparte.

Prin proiectul Cronici comunitare,  Identity.Education creează spații de dialog și înțelegere între diferite grupuri sociale, contribuind la construirea unei societăți mai incluzive și mai empatice. Aceste tip de proiecte evidențiază diversitatea și bogăția experiențelor umane, dar și încurajează respectul și acceptarea reciprocă în cadrul unei comunități mai largi. Într-o societate în care vocile comunității LGBTQIA+ sunt adesea marginalizate sau chiar reprimate, arta poate oferi spațiul în care aceste povești pot fi exprimate și înțelese. Norvegia a sărbătorit 50 de ani de exprimare a libertății și culturi LGBTQIA+ în anul 2022, iar în Germania, la Berlin, există trei dintre cele mai mari arhive de cultura LGBTQIA+ din Europa. În România, discriminarea de gen este încă o problemă. Artă și cultura sunt spații de dialog și pot fi oportunități pentru artiștii/artistele LGBTQIA+ pentru spectacole și performance-uri despre identitățile inter-secționale LGBTQIA+.

Identity.Education activează în Timișoara, dar și la nivel regional, din anul 2018. Organizează evenimente și activități cultural-artistice care reprezintă LGBTQIA+. Identiy.Education se adresează tuturor categoriilor sociale. Din 2019, organizează festivalul Pride TM (iunie/iulie), dar și evenimente cultural-artistice diverse în fiecare an - expoziții internaționale și multidisciplinare, spectacole de teatru, performance-uri (dans, teatru, drag), proiecții de film și talk-uri literare și artistice. Traseul Pespective Fluide din cadrul BIDbook a fost curatoriat de Identity-Education. În cadrul Timișoara 2023 - Capitală Europeană a Culturii au avut producții culturale precum piesa de teatru Translucid, distinsă cu Premiul UNITER, cine-concertul documentar Libertate?, expoziția internațională multidisciplinară intersecțională Her story of our queer futures - Tabachera cu scorpion și un drag show cu 5 persoane, Drag District. Pe lângă activitățile culturale și artistice, Identity.Education reprezintă interesele comunității LGBTQIA+ la nivel regional prin servicii sociale și întâlniri comunitare în centrul comunitar LGBTQIA+ din Timișoara și apără drepturile comunității prin campanii de awareness și advocacy la nivel național, alături de alte organizații de gen.

Distribuie
Este utilă această pagină?