Centrul de Proiecte
Timișoara
Cultură
Sesiunea 2022-2023

Branșament cultural la Uzina de apă

Perioada
17-19 februarie 2023
Finanțat prin
Suma solicitată
48.850 lei

Proiectul propune promovarea și interpretarea patrimoniului industrial al orașului prin aducerea în spațiul public a Uzinei de Apă Urseni (viitorul Muzeu al Apei Timișoara) și a Uzinei de Apă Industrială, frumoase clădiri în stilul Secession, de la începutul secolului XX. Vechile stații de tratare, nefuncționale, revin la viață ca spații alternative pentru evenimente și activități culturale. Publicul este invitat să descopere aceste comori ascunse ale Timișoarei, împreună cu „moștenirea” legată de apă, resursă esențială a oricărei comunități, cu valențe sociale, culturale și spirituale. 

Cele două uzine de apă oferă spații generoase pentru expoziții, concerte, proiecții de film, videomapping, activități pentru copii, vizite ghidate tematice, cu secvențe din istoria orașului etc. Branșament cultural la Uzina de apă prezintă două LOCURI inedite ale orașului și realizează Conexiuni între public și artiști, oameni și patrimoniu. Sâmbătă, 18 februarie, ambele uzine au program pentru public, cu vizite ghidate, ateliere de lectură și activități pentru copii. Ziua de duminică, 19 februarie, este rezervată unui eveniment de networking, în care operatori culturali, organizații civice și educaționale și artiști independenți sunt invitați să descopere Uzina de Apă Urseni, viitorul Muzeu al apei din Timișoara, să propună colaborării și idei de viitoare activități ce pot fi găzduite de fostele uzine. 

Apropierea dintre asociația Urban Survey și fundația Aquatim se bazează pe obiectivul comun de conștientizare a publicului asupra frumuseții și valorii patrimoniului industrial al Timișoarei și de responsabilizare a comunității în sensul păstrării și salvării acestuia de la degradare. Cele două organizații au avut numeroase colaborări în care au prezentat vechile uzine de apă ale orașului, proiectele de amenajare și intervențiile de refuncționalizare ale acestora, făcute de compania de apă, prin vizite ghidate tematice, ateliere interactive, expoziții, evenimente de promovare a științei și alte activități menite să atragă un public diversificat. 


Distribuie
Este utilă această pagină?