Pentru Raluca Paraschiv, interesul pentru interdisciplinar și experiment este o preocupare mai veche, materializată în proiecte culturale pe care le-a coordonat sau în care a activat fie cu sprijinul AFCN – eART35, eartheory - fie cu cel al Centrului de Proiecte Timișoara în anul pregătitor Capitalei Europene a Culturii - Posteducația. Pedagogii ale crizei, Kimaera - un proiect digital interactiv de sincronizare culturală a orașului Arad cu Timișoara capitală culturală 2023. Cel din urmă a avut ca punct nodal instalația kimaera, un „organism biotehnologic”, o meta-instalație interactivă cu multiple voci creative care a conectat digital nouă module, îmbinând mediile noi și cele tradiționale - acest proiect a provocat-o pe Raluca Paraschiv să deschidă o cercetare asupra caracterului interdisciplinar specific al Timișoarei, ”un oraș în care arta se construiește prin experiment, iar influența industrială determină o atitudine artistică distinctă. Unul dintre obiectivele principale ale demersului pe care îl propun constă în educarea și informarea cu privire la practicile artistice transdisciplinare și intermediale, orientate spre aspecte sociale și fundamentate conceptual, astfel încât acestea să fie recunoscute ca modalități esențiale și legitime de exprimare în cadrul producției internaționale de cunoaștere și artă”.
Raluca Paraschiv consideră că această cercetare, comunicată prin medii prestigioase (revistele Arta și Scena 9 și platforma spam-index) și abordând subiecte accesibile și de interes pentru un public mai larg, reprezintă o oportunitate de a extinde audiența pentru arta contemporană, răspunzând astfel nevoilor de informare și de cunoaștere ale publicului. De asemenea, Raluca Paraschiv crede că Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara a fost vizionar în ceea ce privește tema transdisciplinarității prin implicarea și sprijinul pe care l-a acordat pe toată durata Programului cultural național „Timișoara – Capitală Europeană a Culturii în anul 2023”, înscriindu-se într-un context internațional de prestigiu, așa cum a reieșit și din prezentarea susținută recent la Galeria Anca Poterașu din București pe această temă de către Elisabeth Limbeck-Lilienau, coordonatoarea departamentului de expoziții al Muzeului Tehnic din Viena (TMW).
Pentru Raluca Paraschiv, dincolo de publicarea seriei de articole, obținerea acestei burse ar contribui la consolidarea parcursului teoretic și de cercetare pe care îl construiește în plan personal, inclusiv din calitatea de membră a AICA – Asociația Internațională a Criticilor de Artă, al cărei al 56-lea congres internațional cu tema „Becoming Machine, Resisting the Artificial. Art in the Present Tense” va avea loc în România în luna noiembrie și unde va susține o prezentare a cercetării efectuate care va contribui la comunicarea programului cultural din Timișoara dincolo de scena locală, în cadrul unui eveniment prestigios, cu o mare vizibilitate internațională, o ocazie unică de a primi în România pe cei mai valoroși experți în domeniu.
Raluca Paraschiv este artistă vizuală, cercetătoare și lector la Universitatea Națională de Arte din București (UNARTE). Cu o pregătire profesională transversală în domeniile practicii și teoriei vizuale, managementului cultural și științelor comunicării, este interesată de cercetarea și promovarea artei contemporane și a practicilor educaționale asociate acesteia în proiecte care se referă la multiplele fațete ale arhivei, naturii și locuirii, precum și la tehnologie și media. A fost cercetător și membru al echipei de coordonatori în mai multe proiecte de promovare a artei contemporane românești și a susținut cursuri de Semiotica vizualului, Comunicare în artele vizuale și Educație prin artă. Absolventă a Departamentului de Fotografie și Video al UNARTE București și a unui master în Media and Creative Enterprises la Centre for Cultural Policy Studies, University of Warwick UK și autoare a tezei de doctorat intitulată „Dialog, memorie și discurs în relația dintre spațiul public și artă. Cazul Bucureștiului după 1989”. Este membră a AICA International Art Critics Association, Chevening Graduates Association, NECS European Network for Cinema and Media Studies și a Uniunii Artiștilor Plastici din România (UAP), precum și președintă a Asociației REC (Resurse pentru Educație și Cultură).