Demersul artistic este unul nou și constă în crearea și prezentarea unui spectacol de dans contemporan - Self ACME. Cercetarea pe care mi-o propun, în calitate de coregraf, constă în explorarea artistică a impactului industriei de dezvoltare personală la nivelul societății, a cauzelor sistemice care influențează creșterea exponențială a acestei domeniu, a motivelor pentru care oamenii apelează la aceste servicii și a modurilor în care soluțiile care li se propun (prin podcast-uri, conferințe, cărți, ateliere etc.) susțin un model de funcționare bazat pe succes individual, imagine, consumerism și importanța vieții profesionale în detrimentul celei personale.
Prima etapă a cercetării va consta în aprofundarea unor studii din domeniul științelor sociale (în spațiul internațional tema apare încă din anii '80), precum și a documentării asupra transformării în timp a funcției dramaturgice în spectacolul de dans contemporan. Etapa de dezvoltare a conceptului, precum și a metodelor necesare pentru realizarea creației artistice va fi bazată pe informațiile obținute, creând astfel un produs cultural care reflectă preocupările societății contemporane, într-o manieră accesibilă publicului larg.
Nevoile cărora le-ar răspunde această bursă în cadrul inițiativei pe care o propun sunt încurajarea creațiilor noi într-un domeniu (cel al dansului contemporan) caracterizat, încă de la apariția sa în România, drept precar și oportunități insuficiente de accesare a unor finanțări care să susțină cercetarea și dezvoltarea proceselor creative, susținerea artiștilor tineri și susținerea creației contemporane, care pune în discuție teme actuale pentru societate, problematizând moduri de funcționare și invitând la o reflecție colectivă asupra posibilelor soluții.
Spectacolul (creat alături de o echipă formată din 3 performeri, un dramaturg și un muzician) va putea fi susținut din vânzare de bilete, astfel încât bursa contribuie pe termen mediu la asigurarea unei stabilități profesionale și la crearea de oportunități pentru noi colaborări. Nu în ultimul rând, cercetarea îmi va permite racordarea teoretică la cele mai noi practici din domeniu, la nivel național și internațional, având astfel posibilitatea de a-mi dezvolta tehnicile de lucru și de a prezenta către public o propunere artistică actuală și relevantă.
În ceea ce privește tema spectacolului, aceasta reunește mai multe subiecte care vor fi abordate artistic prin mișcare și text, precum rolurile de gen promovate de diverse figuri populare în industria de self-help, definirea succesului într-o manieră lipsită de flexibilitate sau adaptare la nevoile și/sau valorile noastre diferite, premisa conform căreia schimbarea poate fi obținută doar la nivel individual prin schimbarea perspectivei asupra realității (mentalitate de învingător), comodificarea relațiilor cu cei din jur și transformarea lor în atuu-uri în drumul către a atinge un anumit scop și transformarea fiecărei acțiuni pe care o întreprindem în etape ale unei competiții. Un exemplu pentru primul subiect pot fi cele mai des întâlnite cuvinte din materialele de dezvoltare personală destinate femeilor: intuiție, grijă, sensibilitate, subtilitate, maternitate vs. cele întânite cu preponderență în produsele pentru bărbați: realizare, progres, resurse, strategie, vârf, lider etc. O astfel de comparație poate releva foarte facil cum zona dezvoltării personale încurajează mai degrabă roluri predefinite (tradiționale) și nu contribuie la dezvoltarea unei societăți care are ca valori egalitatea sau diversitatea. Cercetarea mea își propune, la nivel de temă, să identifice și să evidențieze contradicțiile dintre ceea ce ni se promite că vom obține prin consumul produselor create de această industrie (fericire, libertate, prosperitate) și rezultatele reale.