Alexandru Macrinici s-a născut la Chișinău, Republica Moldova. Este licențiat în Istorie, a urmat Facultatea de Istorie și Filosofie a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, licențiat în Artele Spectacolului – Regie, la Universitatea de Arte din Târgu- Mureș. A urmat un Master de Scriere Dramatică coordonat de Alina Nelega.
În 2017, Alexandru Macrinici a scris piesa Ping-Pong, produs ca spectacol radiofonic de către Teatrul Național Radiofonic–Radio România. În cadrul festivalului internațional Dramokratija, de la Vilnius (Lituania), piesa Troleibuzul nr. 2 a fost montată ca spectacol-lectură în aprilie 2018. În februarie 2019, Alexandru Macrinici a semnat regia artistică a primului său spectacol - Laika. Numele meu e câine, de David Kostak, la Teatrul pentru Copii și Tineret Ariel, Târgu-Mureș, iar în martie, același an, a regizat spectacolul-lectură Vremea Culesului, de Anna Wakulik. În timpul pandemiei, Alexandru Macrinici s-a mutat la Chișinău, a regizat spectacolul radiofonic Super-Lenin, după un text scris în cadrul unei rezidențe în Transnistria. În ultimii ani, a fost preocupat de scena independentă din Republica Moldova inițiind o serie de ateliere de teatru comunitar pentru adolescenți și tineri, dezvoltând Artă în Mahala, platformă rurală de educație prin cultură. Zonele de interes ale lui Alexandru Macrinici sunt arta politică, procesele de dezvoltare ale textului nou de teatru și gradul de incluziune a persoanelor cu dizabilități în viața culturală.
În cadrul mobilității, Alexandru Macrinici va documenta accesibilitatea culturală a persoanelor din grupuri vulnerabile, gradul de incluziune a persoanelor cu dizabilități în viața culturală timișoreană, mai ales în contextul anului 2023 în care Timișoara a fost Capitala Europeană a Culturii. Pentru aceasta, va realiza interviuri cu mediatori culturali, cu persoane implicate în organizarea evenimentelor din 2023, pentru a afla cine a avut acces la cultură în ultimul an și dacă s-a pus problema ca toate proiectele și evenimentele să includă în vreun fel persoanele cu dizabilități. Se va concentra pe întâlniri și interviuri cu publicul - persoane cu dizabilități care au fost sau au vrut să meargă la evenimente din cadrul Timișoara – Capitală Europeană a Culturii 2023. La sfârșitul mobilității, Alexandru Macrinici își propune să modereze o discuție publică la care va invita actorii implicați în realizarea documentării sale.
Pentru Alexandru Macrinici faptul că, în anul 2023, Centrul de Proiecte că Timișoara a intrat în rețeaua de resurse și bune practici pentru accesibilizare în turism AccessibleEU (una dintre inițiativele emblematice propuse de Strategia Comisiei Europene pentru drepturile persoanelor cu dizabilități) l-a inspirat și preocupat pentru a cerceta cum se reflectă în concret acesta. În acest context, Alexandru Macrinici a aflat că s-au făcut eforturi pentru a adapta unele spații la nevoile persoanelor cu dizabilități motorii, spații incluse în infrastructura Timișoara – Capitală Europeană a Culturii 2023. Alexandru Macrinici crede că discuția trebuie să continue pentru că, în mod sigur, există un spectru mai mare de persoane care poate fi acoperit. Accesibilizarea spațiilor este un început, efortul de accesibilizare a produselor culturale trebuie să fie susținut pe mai departe. Persoanele cu dizabilități sunt foarte puțin sau aproape deloc reprezentate pe harta evenimentelor sau chiar pe scena culturală din România.
În esență, cercetarea este despre nevoile persoanelor cu dizabilități. Pentru Alexandru Macrinici, o capitală europeană a culturii trebuie să fie incluzivă și accesibilă tuturor indiferent de rasă, naționalitate, etnie, limbă, religie, categorie socială, convingeri, sex, orientare sexuală, vârstă, abilitate sau dizabilitate. Obiectivul este de a afla cum sau dacă s-a reușit ca Timișoara să fie o capitală incluzivă.