Florin Arhire instalează lucrări de artă. După experiența din campania Salvați Roșia Montană, s-a implicat în organizarea FânFest în anul 2013. În 2018, a inițiat și a debutat în producția de expoziții cu proiectul MADx IN ROMANIA. Proiectul reunește artiști cu discurs social-politic și a fost un pas important în cariera lui Florin Arhire. Colaborează cu Fundația ArtEncounters, Salonul de Proiecte, Asociația Simultan, DJCTm.
În paralel, practică o formă de artă angajată politic, expune, fie în manifestări colective, ori în personale. Experiențele i-au consolidat convingerea că este un tehnician de instalare de artă și nu doar atât, ci este dedicat viziunii artistice și curatoriale. Scriitorul Vasile Ernu îl definește astfel pe Florin Arhire: Omul universal Florinakkis. El este o funcție, o instituție și un om de milioane. Ca și mine freelancer, adică fără loc de muncă, de fapt făcând simultan zeci de munci - rezistenți, dar fragili: romantica `90 nu ne-a părăsit. Dacă aș fi primar aș face o funcție: Flo sau Florinakkis. Cu un salariu decent - să fie omul mereu disponibil pentru cei ce vor să se prindă cum e cu orașul Timișoara. Mă rog - ar fi trebuit ca multe instituții din oraș să se bată pe el, dar așa suntem noi romanticii 90: vrem să mâncăm puțin, dar să bem cu conștiința împăcată. Înțelegeți. Dar funcția Florinakkis trebuie musai inventată: mai ales că-l avem pe FloRinakkis aici.
Mobilitatea presupune un stagiu pentru dezvoltarea bagajului de cunoștințe despre ce înseamnă conceptul de design de expoziție de artă, familiarizarea cu noile modalități de gândire/concepere a unui proiect expozițional, cum se panotează, ce presupune conceperea unei simeze, cum este proiectat un sistem de iluminare corectă a unei expoziții, cum se manipulează lucrările de artă. Florin Arhire este preocupat de modele de bune practici și aspecte legate de producție în contextul exponatelor de artă istorice, modul de organizare al colecțiile de artă ale secolului XX, achizițiilor, precum și cercetările în domeniul galeriilor de artă și a muzeelor. Obiectivul mobilității este încheierea unor parteneriate cu entități de calibru din domeniul artelor vizuale. Cu aceste obiective atinse, Florin Arhire își propune sî faciliteze colaborări între actorii culturali locali și cei internaționali. În concret, cu două state - Cehia, profilul est-european, apropiată din acest punct de vedere cu România, și Germania, profilul vestic.
În ultimii ani, strategia culturală a Timișoarei s-a concentrat mai mult pe artele vizuale fapt care în anul Capitalei Europene a Culturii 2023 a dus la o explozie de evenimente expoziționale de anvergură. Astfel că pentru a fi realizate, toți operatorii culturali fie vechi sau noi, mari sau mici, au avut nevoie de echipe de producție a evenimentelor. Implicat în proiectele anului 2023, Florin Arhire consideră că partea cea mai dificilă a constituit-o presiunea în care a lucrat personalul implicat în producția multitudinii de evenimente expoziționale ale operatorilor culturali. Resursele calificate sunt puține. Având în vedere felul în care Timișoara s-a dezvoltat în zona de expoziții, pentru Florin Arhire mobilitatea ar fi un prilej de specializare pentru că o calificare propriu-zisă în acest domeniu este esențială, iar pregătirea se poate realiza lucrând efectiv în echipe super-specializate, fiind cooptat/invitat/testat într-o echipă a unui operator cultural deja consacrat. Cum cursuri de specialitate pentru echipe de tehnicieni de instalare nu există, iar în nici o instituție de învățământ nu predau asemenea practici, unicul mod de acces în această branșă fiind prin recomandări sau referințe în preajma unui eveniment expozițional. Pe parcursul stagiului pe care îl va efectua pe durata mobilității, Florin Arhire va lucra în organizații din Germania și Cehia unde se va implica în procesul expozițional, în procesele de achiziție de artă. Cunoștințele acumulate le va converti în Timișoara care a devenit un centru relevant al artei contemporane.